آموزش استارت‌آپ‌ها

مرحله به مرحله با طراحی یک نمونه اولیه MVP

حد اقل محصول پذیرفتنی یا Minimum viable Product

به عنوان یک کارآفرین، باید اعتماد به نفس خود را به چالش بکشید. اولا شما باید تصمیم بگیرید که آیا ایده شما امکان پذیر است یا خیر آیا واقعا به مشتریان کمک می کند؟ راه حل شما در تنضیم یک MVP است. این نه تنها به شما در بهبود یافتن ایده هایتان کمک می کند، بلکه به شما امکان می دهد تا نیازهای مشتریان خود را درک کنید.

در این مقاله، ما شما را از طریق تنظیم MVP راهنمایی خواهیم کرد، چرا که می‌توانید با ساختن یک نمونه اولیه ساده، به مرور به نمونه های بزرگ و کاربردی تر دست پیدا کنید.

MVP  چیست و در استارت‌آپ چه کاربردی دارد؟

MVP به معنای حداقل محصول قابل اعتماد گفته می‌شود. در توسعه برنامه های موبایل، MVP یک نسخه اساسی از برنامه است. MVP یک فرآیند است که محصول که نمونه ساده اما کاربردی از یک محصول کامل را ارائه می کند تا ببینیم آیا می‌تواند نظر مخاطبان اندک را جلب کند یا خیر. سپس، محصول واقعی، با مجموعه ای کامل از ویژگی ها، پس از بازخورد از گیرندگان اولیه ایجاد خواهد شد.

MVP به شما کمک می‌کند تا ساده تر و راحت تر به محصول اصلی خود دست یابید. توسعه MVP نقش مهمی در توسعه و طراحی محصول اصلی شما دارد.کسب‌وکارهای زیادی ستند که برای رشد و ارتقا خود از حد اقل محصول پذیرفتنی استفاده کرده اند. به همین دلیل مهم است که فرایند ساخت MVP را درک کنیم.

 

هدف از ایجاد یک MVP چیست؟

هدف MVP این است که به سرعت، براساس ایده شما، با یک بودجه کوچک، محصول را سریعا راه اندازی کنید. این روش به شما امکان می دهد تا بازخورد کاربر را برای محصول اولیه جمع آوری کنید و آن را در برنامه های آینده قرار دهید. با کمک MVP، می توانید مخاطبان مناسب را بیابید، ایده های مبتنی بر تجربه را پیدا کرده و  درزمان صرفه جویی کنید.
ایجاد یک MVP مستلزم یافتن تعادل مناسب بین آنچه کسب و کار شما را به کاربران ارائه می دهد و آنچه که کاربران واقعا نیاز دارند. هدف MVP این است که این فرضیه را با کم کردن اشتباه تست کنید. یک MVP کمک می کند تا در جمع آوری حداکثر بازخورد کیفیت با هدف قرار دادن گروه های خاص یا انواع کاربران.

مزایای MVP برای کسب و کار شما

متمرکز شدن در ساخت هسته اولیه


یک برنامه MVP بر روی یک ایده متمرکز است و هیچ کار دیگری را شامل نمی شود. رویکرد MVP متعلق به ایدئولوژی یک راه اندازی ساده است که با یک بودجه حداقل در یک زمان معین ساخته می شود. داشتن برخی از ویژگی های اصلی می تواند هزینه توسعه برنامه تلفن همراه را کاهش دهد. MVP اجازه می دهد تا برنامه را با حداقل ریسک آزمایش کند.

فرصت تست زودهنگام


خوب است که از ابتدا بدانید اگر ایده شما بدون سرمایه گذاری تمام بودجه شما کار کند.

اطلاعات کاربر و جمع‌آوری نظرات


MVP به شما امکان می دهد تا نظرات کاربران بالقوه خود را پیدا کنید و چگونه آنها می خواهند محصول نهایی خود را مشاهده کنید.

اعتبار سنجی شما را در بازار آسان می‌کند


MVP به شما کمک می کند تا درک کنید که آیا برنامه شما مناسب بازار هدف شماست یا نه. این باید نام تجاری شما را به خوبی به کاربران نشان دهد و نشان دهد که چگونه پروژه خود را در مقایسه با دیگران در رده خود منحصر به فرد است.


صرف زمان کمتر برای اجرای پروژه شما


زمان توسعه کمتر به معنی هزینه های توسعه برنامه کم است. سریعتر برنامه تلفن همراه خود را به کاربران راه اندازی، سریع تر شما بازخورد دریافت خواهید کرد. این به این معنی است که شما می توانید در بهبود برنامه خود کار کنید و نسخه به روز شده را سریعا منتشر کنید.

هزینه کرد منطقی و به صرفه


این یکی دیگر از مزیت های مهم است، زیرا از تمام منابع خود صرفه جویی می شود و چیزهایی که ممکن است کار نکند. تحقیقات نشان می دهد که در سال 2017 بازار تلفن همراه به میزان قابل توجهی افزایش یافت. تعداد کمی از برنامه ها در واقع از بسیاری از در دسترس هستند، به دلیل مشکلات در رابط کاربری خود و عملکرد ضعیف است. ایجاد MVP یک راه آسان برای ارتقاء استراتژی توسعه تلفن همراه است.

نیاز به ساخت MVP

در هنگام راه اندازی یک کسب و کار یا راه اندازی یک محصول جدید، آیا تا به حال به ساخت یک نمونه ساده فکر کرده اید؟ اگر بله، MVP راه حل عالی برای شما خواهد بود.

مراحل ساخت یک MVP

MVP بهترین روش برای تست ایده شما است و موجب می شود بدانیم ایده شما دقیقا چه کار می کند تا مشتریان خود را به درستی هدف قرار دهد و اطمینان حاصل شود به نیازهای آنها پاسخ می دهد. اگر همه چیز به درستی انجام شده است، پس از نهایی شدن پروژه مطمئن باشید که فروش شما چند برابر خواهد شد.

حد اقل محصول پذیرفتنی MVP

 

 

مراحل صحیح ساخت یک نمونه اولیه را در زیر مشاهده خواهید کرد

تصویر بالا نمونه ای از یک MVP درست و نادرست را نشان می دهد ، در نمونه اول ایده پرداز فقط یک چرخ طراحی کرده است ، شاید یک چرخ به خودی خود دارای MVP باشد اما زمانی که هدف از ایجاد آن رسیدن به یک محصولی مانند خودرو باشد این MVP شکست خورده است .
اما در تصویر پایین ، ایده پرداز برای رسیدن به محصول خودرو ابتدا یک شاسی و دو چرخ ساخته است ، و در برنامه ماه سوم آن را به دوچرخه تبدیل نموده تا در نهایت به خودرو برسد پس این یک MVP صحیح است .

 

 

مرحله 1: تحقیق در بازار

گاهی اوقات این اتفاق می افتد که ایده ها به نیازهای بازار متناسب نیست. قبل از اینکه یک ایده را شروع کنید، اطمینان حاصل کنید که آن نیازهای کاربران هدف را برآورده می کند. نظرسنجی ها را انجام دهید، زیرا اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار می دهد، شانس بیشتری برای موفقیت شما وجود دارد. همچنین فراموش نکنید که آنچه را که رقبای شما ارائه می دهند نگاهی بیندازید و چطور می توانید ایده ی خود را به صورت منحصر به فرد ایجاد کنید.

مرحله 2: ارائه و بیان ایده

چه مقدار محصول خود را به کاربران خود ارائه می دهد؟ چگونه می تواند به آنها سود برساند؟ چرا آنها محصول شما را می خریدند؟ اینها سوالات مهمی هستند که باید به خاطر داشته باشید که بهتر است ایده خود را ابراز کنید.

شما همچنین باید در مورد تخمین های ضروری محصول خود روشن باشید. همانطور که MVP نشان می دهد، معرفی ارزش برای مردم، ابتدا آنها را مشخص کنید و بر اساس آن MVP خود را توسعه دهید.

مرحله 3: درنظر گرفتن فرایند طراحی و نیاز کاربران

برنامه را به شیوه ای مناسب برای کاربران طراحی کنید. شما باید از نظر کاربر به برنامه نگاه کنید، از ابتدای باز کردن برنامه تا فرآیند نهایی، مانند خرید و یا تحویل، از برنامه استفاده کنید. علاوه بر این، جریان کاربر یک جنبه مهم است زیرا تضمین می کند که در حین حفظ محصول آینده و رضایت کاربر در ذهن خود چیزی از دست ندهید

برای تعریف جریان کاربر، لازم است که مراحل پردازش را تعریف کنید. و برای این منظور، شما نیاز به توضیح مراحل مورد نیاز برای رسیدن به هدف اصلی. تمرکز شما باید بیشتر بر روی وظایف اساسی باشد تا ویژگی هایی مانند یافتن و خرید محصول، مدیریت و دریافت سفارشات. اینها اهدافی است که کاربران نهایی شما هنگام استفاده از محصول شما دارند. هنگامی که تمام این مراحل مراحل به وضوح مشخص شده است، زمان مشخص ویژگی های هر مرحله است.

مرحله 4: تنظیم لیستی از شاخصه های اصلی استارت‌آپ

اول از همه، قبل از اینکه شروع به ساخت MVP کنید، تمام ویژگی هایی را که می خواهید در محصول خود وارد کنید را لیست کنید. و، هنگامی که فرآیند ساخت و ساز تکمیل می شود، با لیست چک کنید. هنگامی که شما لیستی از ویژگی های برای هر مرحله، شما پس از آن نیاز به اولویت بندی آنها. برای اولویت بندی ویژگی ها، سؤالات خود را از خود بپرسید – چه کاربران من می خواهند؟ آیا من آنها را چیزی مفیدی ارائه می دهم؟ و غیره.

بعد، تمام ویژگی های باقیمانده بر اساس اولویت: اولویت بالا، اولویت متوسط و اولویت کم را طبقه بندی کنید. هنگامی که شما تمام ویژگی ها را سازماندهی کرده اید، می توانید دامنه خود را برای اولین نسخه محصول تعریف کنید و برای ساخت یک MVP حرکت دهید. اگر می خواهید ببینید که چگونه محصول آینده شما نگاه خواهد کرد، حتی می توانید یک نمونه اولیه MVP ایجاد کنید.

مرحله 5: ساخت MVP شما

هنگامی که شما بر اساس ویژگی های اصلی تصمیم گرفته اید و در مورد نیازهای بازار آموخته اید، می توانید MVP خود را ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که یک نمونه اولیه کیفیت پایین تر از یک محصول نهایی نیست و هنوز هم نیازهای مشتری شما را برآورده می کند. بنابراین، آن باید آسان برای استفاده، جذاب و مناسب برای کاربران شما باشد.

مرحله 6: ساخت، اندازه گیری و یادگیری

همه چیز بخشی از فرآیند است: اول، محدوده کار تعریف شده و محصول به مرحله توسعه منتقل می شود. پس از تکمیل توسعه محصول، محصول باید مورد آزمایش قرار گیرد. مهندسان تضمین کیفیت، که برای بهبود کیفیت محصول کار می کنند (حتی اگر محصول منتشر نشود) مرحله اول آزمایش را انجام می دهند.

پس از راه اندازی MVP، همه چیز را به طور کامل مرور کنید، یعنی واکنش مشتری شما به انتشار را جمع آوری کنید. با بازخورد آنها می توانید تعیین کنید که آیا محصول قابل قبول در بازار باشد یا در صورت رقابت با سایر محصولات موجود در بازار و غیره.

مهم است بدانیم که کاربران به ما می گویند کجا محصول کمبود می کند و چه ویژگی هایی مورد نیاز نیست. هنگامی که بازخورد از کاربران را جمع آوری می کنید، شروع به بهبود محصول خود کنید، سپس آزمایش، یادگیری و اندازه گیری کیفیت، و سپس دوباره آزمایش کنید، و روند ادامه می یابد تا زمانی که نهایی شود.

مرحله 7: مشاهده روشی که دیگران دنبال کرده اند

 

منبع مقاله فوق:

منبع انگلیسی مقاله فوق

منبع عکس فیچر: اینجا

برچسب ها

اشکان مهین‌فلاح

دوست خوبم، ازینکه در سایت ما حضور دارید خرسندم، تمام تلاش من و همکارانم بر این است که با اعضای سایت در تعامل مستقیم باشیم، لذا از شما کاربر عزیز درخواست می‌کنم دعوت ما را پذیرا باشید و به خانواده بزرگ انجمن استارت‌آپ‌ها بپیوندید.

یک نظر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Need Help? Chat with us!
Start a Conversation
Hi! Click one of our members below to chat on WhatsApp
We usually reply in a few minutes
بستن
بستن